• Actitud y conocimiento sobre la salud del pie: una visión española 

      López-López, Daniel; García-Mira, Ricardo; Palomo-López, Patricia; Sánchez Gómez, Rubén; Ramos Galván, José; Tovaruela Carrión, Natalia; García-Sánchez, Matilde (Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto / Universidade de São Paulo, 2017)
      [Resumen] Objetivo: explorar las actitudes relacionadas con datos autoinformados sobre las creencias de la salud del pie desde una perspectiva actitudinal. Método: una muestra de 282 participantes edad media 39.46 ± ...
    • Comparison of Health-Related Quality of Life Between Patients With Different Metatarsalgia Types and Matched Healthy Controls: A Cross-Sectional Analysis 

      López-López, Daniel; Losa Iglesias, Marta Elena; Calvo-Lobo, César; Becerro-de-Bengoa-Vallejo, Ricardo; Tovaruela Carrión, Natalia; Álvarez Ruiz, Verónica; Melero González, Gemma (Associação Paulista de Medicina, 2018-09)
      [Abstract] BACKGROUND: Metatarsalgia can be considered to be a common complaint in clinical practice. The aim of this study was to compare quality of life (QoL) between participants with different metatarsalgia types and ...
    • Foot health and quality of life among university students: cross-sectional study 

      López-López, Daniel; Rodríguez Sanz, David; Becerro-de-Bengoa-Vallejo, Ricardo; Losa Iglesias, Marta Elena; Barbeito Fernández, Daniel; Saleta Canosa, Jesús Luis; Tovaruela Carrión, Natalia (Associação Paulista de Medicina, 2018-03)
      [Abstract] BACKGROUND: Foot problems are believed to reduce quality of life and are increasingly present. Even among young adults of university age, untreated foot problems can lead to postural and mobility problems. ...
    • Historia de los estudios de Podología en España 

      Ramos Galván, José; Tovaruela Carrión, Natalia; Gago Reyes, Fernando; Álvarez Ruiz, Verónica; Requeijo Constenla, Ana María (Universidade da Coruña, 2015)
      [Resumen]El presente trabajo recoge los frutos de un conjunto de lecturas realizadas para fundamentar los contenidos teóricos de la docencia universitaria, que tienen como denominador común el hecho de abordar diversos ...
    • Normas para referenciar la bibliografía consultada en los trabajos de investigación 

      Tovaruela Carrión, Natalia; Ramos Galván, José; Mahillo Durán, Ramón; Gago Reyes, Fernando; Álvarez Ruiz, Verónica; Melero González, Gemma; Requeijo Constenla, Ana María (Universidade da Coruña, 2017)
      [Astract]Research papers refer to documents, books, articles or other published information resources, which form the lists of references accompanying these works. So when a document cited is not only necessary that it is ...
    • Perfil epidemiológico de las afecciones del pie en una consulta de podología 

      Pérez García, Sergio; Tovaruela Carrión, Natalia; Rosende-Bautista, Carolina; Pita Galdo, Francisco; Pedreira Márquez, Rocío; Alonso-Tajes, Francisco (Universidade da Coruña, 2016)
      [Resumen] Objetivos: Conocer el perfil epidemiológico de los pacientes de una clínica de podología, y a su vez valorar correlaciones y variables asociadas a la aparición de patologías para establecer resultados que permitan ...
    • Programas comunitarios de salud podológica: revisión bibliográfica 

      Tovaruela Carrión, Natalia; Cruz Salas, Miguel; Ramos Galván, José; Munuera-Martínez, Pedro V. (2017)
      [Resumen] Objetivo: Realizar una revisión bibliográfica para identificar los Programas de salud de Podología basados en el cuidado de la salud de los pies en otros países y los programas o actividades similares desarrolladas ...
    • Student perceptions of the education environment in a Spanish medical podiatry school 

      López-López, Daniel; Becerro-de-Bengoa-Vallejo, Ricardo; Calvo-Lobo, César; Palomo-López, Patricia; Tovaruela Carrión, Natalia; Rodríguez Sanz, David; Losa Iglesias, Marta Elena (BMC, 2018-04)
      [Abstract] Background: The aim of this study was to explore students' perceptions of the educational environment (EE) in a Spanish school of podiatry. Various aspects of EE were compared by academic year in the ...